20. märtsil toimus Kultuurikatlas turunduskonverents Password, kus anti üle konkursi Aasta Turundustegu 2023 auhinnad. Kirikufond võitis parima turundusteo auhinna avalikus sektoris.
„2018. aastal asutatud Kirikufond on seadnud endale eesmärgiks kõikide Eesti EELK kirikute renoveerimise, mille nimel käib järjepidev annetuste kogumine,“ ütles Kirikufondi nõukogu esimees Indrek Laul. „Kirikufondi peamine väljakutse on kõnetada potentsiaalseid annetajaid, kelle igapäevane suhe usuga on „leige“ või olematu, kuid kes mõistavad kiriku kui kultuuriväärtuse ajatut rolli ühiskonnas. Auhind näitab, et oleme oma ülesandega hästi hakkama saanud.“
„Eestis on üle 550 pühakoja, neist riikliku kaitse all 250 ringis,“ lausus Muinsuskaitseameti peadirektor Marilin Mihkelson. „Kirikutes on säilinud kirikusisustus, ajaloolised esemed ja unikaalsed kunstiteosed erinevatest aegadest. Eesti Evangeelsel Luterlikul Kiriku pühakodasid on riikliku kaitse all ligi 160. Nende kasutuses hoidmine ja väärtuste säilimine vajab järjekindlat hoolt ja paljude hoonete puhul on tekkinud suur remondivõlg või pandud tööd pausile ressursside puudumise tõttu. Kirikufondi heategevuskampaania on tänuväärne ettevõtmine, mis panustab kultuuripärandi säilimisse ja aitab seeläbi laiemalt teadvustada meid ümbritsevaid kunsti-, kultuuri- ja arhitektuuriväärtusi. Muinsuskaitseamet tunnustab Kirikufondi kultuuripärandi säilimise kaasaaitamisel, väärtuste hoidmisel ning nähtavamaks muutmisel Kirikufondi kodulehel ja avalikus ruumis.“
Kirikufondi koostööpartner Gert Lee reklaamiagentuurist Taevas sõnas, et tal on väga hea meel, et kirikute tähendus kohalike kultuuriobjektide, näitusepaikade, maamärkide, kontserdisaalide ja kogunemiskohtadena on leidnud meie avalikus ruumis üha enam toetust ja mõistmist ning saanud väärilise tunnustuse. „Loodan, et see tunnustus on inspiratsiooniks nii annetajatele, koostööpartneritele kui ka Kirikufondile edasisel teekonnal.“
Turundusauhindade žüriisse kuulusid Nopri Talumeierei tegevjuht Karl Niilo, EASi ekspordi osakonda turunduse ja kommunikatsioonivaldkonna juht Kadri Gröön, reklaamiagentuuri La Ecwador asutaja ja tegevjuht Heily Aavik, Convertali tegevjuht ja strateeg Jaanus Lahe, Apollo Kino Baltikumi müügi- ja turundusjuht Maarja Kaalep, Inspired Universal McCann tegevpartner Meelis Järvela, Telia Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Luulea Kuriks, SEB erakliendi turunduse segmendijuht Janno Rasmus Dreger.
Foto: Raul Mee Jr